4
Małgosia
Zarejestrowany: 22-09-2009 07:57 .
Posty: 567
2015-06-09 07:32:20
Może nie będzie tak źle, trzeba będzie po prostu oswoić się z nową sytuacją na ulicach. Nie wiem, jak zaplanowane zostały linie tramwajowe w Olsztynie, tzn. czy tory będą po poboczach ulic, na pasach pośrodku ulic dwupasmowych, czy ruch tramwajowy wymieszany zostanie z ruchem samochodów, bo w Krakowie tramwaje kursują na wszystkie te sposoby. Jeżeli tramwaj ma wydzielone torowisko, to zupełnie nie przeszkadza w ruchu samochodom, a na skrzyżowaniach ruchem kieruje sygnalizacja świetlna, osobna dla samochodów i pieszych, osobna dla tramwaju, lecz obie są ze sobą tak zsynchronizowane, że pojazdy przepuszczane są bezkolizyjnie (no, może prawie bezkolizyjnie, bo czasem coś się wydarzy). Gorzej jest w ścisłym centrum, gdzie ruch samochodów jest wymieszany z ruchem tramwajów. Tam trzeba na prawdę uważać, ale myślę, że z czasem uda Wam się do tego przyzwyczaić. Myślę jednak, że skoro Olsztyn wybudował sobie nową sieć tramwajową, to zaprojektowano ją tak, aby tramwaje jak najmniej jeździły po ruchliwych ulicach i to bez wydzielonych torowisk. A do tego na pewno uruchomienie tramwajów poprzedzone będzie jakąś kampanią informacyjną, tak, że te z Was, które tak jak ewewita nie miały dotąd do czynienia z tramwajem szybko opanują tą nową rzeczywistość i to bez jakichś dodatkowych szkoleń w szkołach jazdy. A z drugiej strony - jeździmy samochodami, ale czasem trzeba wybrać się gdzieś komunikacją miejską, a tramwaj mimo wielu mankamentów jest na prawdę bardzo praktycznym środkiem lokomocji, więc na pewno Olsztyn wiele na tym zyska.