Ulubioną książką mojego dziecka jest książeczka pt. ,,Billy jest zły". Przedstawia ona szereg złych zachowań małego chłopca, który przeważnie jest grzecznym dzieckiem aż tu pewnego dnia wszystko jest nie tak, jak być powinno. Gdy się obudził nie było przy nim ulubionego misia. Istnieje dokładny opis tego, jak u chłopca rodzi się złość i poczucie niezadowolenia. Ukazane jest również porównanie odpowiednich zachowań z niepożądanymi. Chłopiec rozrzuca wcześniej posprzątane zabawki, kopie je, używa nawet ostrych słów do swoich ulubionych zabawek: ,,Wynoście się", na nic zdają się uwagi mamy. Chłopca irytuje nawet fakt, że musi się ubrać i że pogoda jest nie taka, jakiej oczekuje. Ucierpiały również relacje z równieśnikami, ich kolega jest dla wszystkich niemiły i nie cieszy go nawet widok widok własnego psa. Nagle chłopiec czuje się źle i zaczyna kichać, wówczas wszyscy bliscy zaczynają się o niego troszczyć. Wtedy Billy jest zadowolony i nareszcie szczęśliwy, dzieci układają jego porozrzucane zabawki i są razem z nim. Mały złośnik sam przyznaje, że był dzisiaj strasznie zły. Dochodzi do rozważenia, czy złości była winna choroba, czy czasami fajnie jest tak się rozłościć, nie udziela się odpowiedzi na to pytanie. Zauważyłam, że moje dziecko bardzo lubi tą książkę, ponieważ dosadnie porusza ona kwestię złego zachowania, negatywnych emocji. Ukazuje, że każdy czasem może mieć zły humor i daje do myślenia, że mimo to warto się dobrze zachowywać, ponieważ można innych zranić i że oni nie są temu winni. Najważniejsze, to że dziecku łatwiej dzięki literaturze dziecięcej zrozumieć własne emocje. Dzięki dokonywanej ocenie bohatera wie, jak należy a jak nie należy postępować odkrywa wiele ciekawych rzeczy. Sięgamy po nią zawsze, gdy mamy do czynienia ze złym zachowaniem i jak narazie pomaga, synek uważnie słucha, bądż sam opowiada, zna już ją na pamięć. Zawsze mówi, że Billy śmiesznie wygląda, jak się złości. Ta książeczka ma działanie terapeutyczne. Dzięki tej książeczce moja pociecha stara się zrozumieć istotę negatywnych zachowań. Odkrywa ukazane wartości i postawy, odkrywa własne ja, podejmuje krytyczne myślenie, samodzielnie dokonuje trafnych ocen wzbogacając swoją osobowość. Dostrzega, jak należy współpracować z innymi dziećmi. Dowiaduje się, że każdy jest inny, jednak wszystkim czasem towarzyszą takie same emocje. Każdy czasem jest np. zły, szczęśliwy.